המשכורות בענף התיירות – כל מה שצריך לדעת

אז החלטת לחפש עבודה ואתה שוקל את צעדייך הראשונים להיכנס לענף התיירות והאירוח..? או שאתם כבר חלק מאיתנו ורוצים לבדוק את ממוצע השכר לפני התחלת התפקיד החדש..? הגעתם למקום הנכון בו תוכלו לקרוא ולגלות את כל מה שקורה מאחורי הקלעים של עולם המשכורות, הכסף, הפרשי השכר המטורפים שקיימים בתוך הענף ושאר ירקות, ההה…וגם קצת על תיירות.

ענף שמגלגל הרבה מאוד כסף

ענף התיירות הוא אחד המגזרים המהירים והגדולים בעולם בהיקפו הכלכלי, כאשר תאמינו או לא אבל בשנת 2017 על פי המועצה הלאומית לתיירות WTTC כפי שפורסם במגזין Forbes התל"ג (תוצר לאומי גולמי) עמד על מעל ל 8.27 טריליון דולר שהושפעו ברובם מלינות תיירות, תחבורה, בידור ואטרקציות, רק בשביל לסדר לכם את האוזן ארה"ב לבדה עמדה על תל"ג של 2.3 טריליון דולר שמהווה קרוב ל 3% לפי דעת המומחים, לאלו ששומעים פעם ראשונה את המילה "תל"ג" אז נסביר לרגע.

מהו התל"ג

תוצר לאומי גולמי (תל"ג) הוא מונח כלכלי שבעצם מביא לידי ביטוי את סך כל המוצרים הנגזרים מסחורות ושירותים שמופקים בתקופת זמן של שנה, כל זאת מתרחש כמובן בתוספת ההכנסות של גורמי ייצור מקומיים כתוצאה מפעילות שמתקיימת מחוץ לגבולות המדינה והחסרה של סך ההכנסות של גורמי הייצור החיצוניים במשק.

ועכשיו נחזור לרגע לכסף הגדול ולמספרים

ענף התיירות חווה צמיחה לשמחתנו מדי שנה כאשר הנתון העיקרי עליו ניתן להסתמך כמובן הוא הגדיול במספר כניסות התיירים בעולם, כאשר בשנת 2005 מספר התיירים הנכנסים בעולם עמד על 528 מיליון, לעומת 2015 שאנו כבר מדברים על 1.19 מיליארד, התחזיות דרך אגב אם מעניין אתכם מדברות על 1.8 מיליארד תיירים עד שנת 2030, עוד נתון מעניין שאולי תרצו לדעת אותו ויכול בהחלט להפיל כמה אסימונים זה שמספר התיירים היוצאים הגדול ביותר הלוקחים חלק בגידול המשמעותי מגיע מאירופה כאשר בשנת 2015 עמד על 607,000 אלף.

ואם מעניין אתכם לשמוע עוד קצת סטיסטיקות ומספרים מהכסף הגדול, אז נוכל לספר לכם שההכנסות מתיירות בארה"ב לדוגמא הגיעו בשנת 2015 לסך של 1.66 טריליון דולר שכמובן הוכפל במשך עשור, נתון נוסף שלא כל כך הפתיע את המערכת אצלנו זה שהעיר המובילה בהוצאות מבקרים בינלאומיים הייתה דובאי, כאשר שם התיירים השקיעו מעל 31.3 מיליארד דולר בשנת 2016, כנראה שמישהו שכח לסגור שם את הארנק או שהחיים שם זה באמת גן עדן.

סטטיסטיקה תל"ג תיירות

ומה עם הרווחיות?

אז עד כה חשפנו בפניכם את המספרים הגדולים על הכסף שהתיירות עושה בשבילנו או יותר נכון בעבור המדינה שלנו, אבל אחד מהדברים ששכחו לספר לכם בדרך זה הרווחיות, תאמינו או לא אבל ככל שהמספרים בהכנסות התל"ג עולות מדי שנה, כך הרווחיות יורדת ונשחקת, למה אתם שואלים את עצמכם..? ראשית כל מדובר בכלכלה עולמית כאשר התיירות הינו אחד מהגורמים המושפים ביותר ממצבים ואירועים ביטחוניים, תנודות הבורסות העולמיות וכמובן שחקנים חדשים שנכנסים לתמונה וחותכים בעמלות בעלי העסקים בעולם.

עוד לא הבנתם על מה אנחנו מדברים…? אוטוטו תבינו הכל!

אז אם כל הכבוד למספרים הגדולים והתוצר לאומי גולמי שעושות מדינות העולם מהכסף שלנו, עכשיו הגיע הזמן לדבר ולקשקש קצת על הכסף שאת או אתה מרווחים ועושים מהעבודה בענף התיירות.

להרוויח ולהתפרנס מתיירות – אפשר וכדאי

אז כפי שאתם יודעים יש שני צדדים למטבע ובסופו של יום צריך גם להבין איך מאיפה וכמה מתפרנסים כעובדים פעילים הלוקחים חלק מתעשיית התיירות והאירוח, לצערנו הרב ישנם הבדלים משמעותיים בין מדינות העולם במשכורות אשר ניתנות לעובדים כחלק מעבודתם בתעשייה, הפער נובע בעיקר מהבדלי הכלכלה והמחייה העצומים בין מדינה למדינה, בישראל לדוגמא להרוויח מתיירות קשה וישנם בעלי עסקים שפועלים שנים בענף שיגידו לכם שזה עד בלתי אפשרי, אך לדעתנו הגישה היא לא בטווח הפעילות העסקית שאותה מנהל אותו משרד נסיעות או בית מלון, אלא בקונספט, המוצר או השירות אשר ניתן ללקוח שמחייב בזמנים האלו להיות חדיש, אטרקטיבי, ריאלי, מקורי ועם חזון כמובן שיספק שירות או מוצר שמביאים משהו חדש לשוק, להזכיר לכם אנחנו מדברים על תיירות וכאן שם המשחק זה יצירתיות ומקוריות, לדוגמא: הפורטל שלנו לוח דרושים טרוול ג'ובס, לא סתם אנחנו אומרים שאנחנו "לוח דרושים בתיירות הראשון בישראל", כי אנחנו באמת היינו הראשונים והבאנו משהו שונה מכל חברות כח האדם וההשמה שפעילות כבר שנים בשוק.

רוצים דוגמא נוספת, בבקשה:קחו את אתרי השוואת מחירי המלונות הקיימים בשוק כגון: Trivago, הוטל קומביינד, או אפילו את אתר Booking.com שנחשב כיום לזירה הגדולה והאיכותית ביותר בכל הקשור למכירת לינות במקומות אירוח בעולם, אך יחד עם הרווחים הגבוהים שמייצרות לעצמם חברות הסטרטאפ הטכנולוגיות הפעילות בשווקי התיירות ושהביאו כמובן לגידולים משמעותיים בכל הפרמרטרים, יש גם רווחיות שנשחקה מהצד השני, כפי שהזכרנו אחת מהסיבות העיקריות של גידול הכנסות מתיירות הינו בעקבות שחקנים חדשים שנכנסו לזירה, אבל אל תשכחו שמישהו צריך לאכול בדרך ולהביא לחם הביתה, בסופו של דבר זה נגזר מהכיס של עסקי התיירות האחרים שכעת נעזרים במתווכחים וסוכני אינטרנט נוספים בשביל למכור את המוצרים והשירותים שברשותם.

איך אומרים אצלנו ואת זה תשמעו רק בישראל, "אחד בוכה אחד צוחק", אבל מזל שאת זה אפשר להגיד על כל דבר ולא רק על ענף התיירות.

אז, בואו נעזוב לרגע את החידושים הטכנולוגיים למינהם ונדבר על הכסף,

יספרו לכם את האמת או לא, אבל בתיירות אפשר להרוויח ולכולם יש מקום להתפנרס, אז נכון משכורת של פקיד קבלה בבית מלון היא לא משכורת של מתכנת בחברת הייטק, אבל אין ספק שכשרון, התמדה והרבה אמונה יכולים להביא את אותו פקיד הקבלה להיות מנהל המלון ביום מן הימים, כאשר אז אנחנו מדברים כבר על משכורות גבוהות יותר ותנאי העסקה מפתים.

אבל רגע…תסתכלו גם על אלו שלא רק מתפרנסים כראוי אלא גם עושים מזה כסף, כמו למשל מנהלי רשתות של בתי מלון, טייסים, עובדי תחום הטכנולוגיות, שפים, מנכ"לים ועוד רבים וטובים, בתיירות כולם יכולים לעבוד ולכל אחד יש מקום, כמובן שהמשכורות שונות ומשתנות בהתאם לתפקיד והיכולות של אותו מועמד, את השכר בעבור כל תפקיד ותפקיד הקיים בתעשיית המלונות והאירוח ניתן למצוא בטבלת משכורות ענף התיירות, אירוח ופנאי אותה אנו דואגים לעדכן באופן שוטף.

עבודה ומשכורת בתיירות

עבודה לכל החיים

אחד מהיתרונות הבולטים של היותך עובד בענף התיירות זה האפשרות לעבוד במקצוע עד גילאים מתקדמים ללא חשש שאיזה רובוט יחליף אותך, אף על פי שגם לפה חברות הטכנולוגיה התחילו לפזול בשנים האחרונות, הרזומה שאתה או את צוברים במהלך עבודתכם בענף הוא חשוב ומשמעותי למעסיק שלכם, ואתם אפילו לא מבינים כמה הוא יעריך את זה, לצערנו היום קשה למצוא עובדים טובים וכל עובד איכותי ויעיל הוא נכס למערכת, וכמובן אל נא לשכוח שבסופו של דבר מדובר בענף שהוא קודם כל מתבסס על שירות ואנושיות מה שלרובוט או המערכת הממוחשבת מאוד קשה להתעלות על זה, עדיין!

ידע זה כוח + וותק וקצת ויטימין P

כמובן שאחת השאיפות של כל אדם בחיים זה להגדיל את המשכורת האישית שלו בשביל שיהיה לו חיים כלכליים רגועים יותר ופחות כאבי ראש, אבל לצערנו אנחנו חיים בעולם אכזר הסובב חיות טרף שרק מחכות לך בפינה ולכן דעו והפנימו כמו כל מקצוע בחיים גם בענף התיירות אחד מהפרמטרים הבולטים זה הידע, ידע זה כוח ואם הזמן סביר להניח שגם הכישורים המקצועיים של אותו אדם משתפרים בהדרגה, אז אנא מכם אל תהיו מאוכזבים אם אתם בני 30+ ואחד מהמנהלים שלכם צעיר מכם, הוא פשוט התחיל מוקדם את הקריירה התיירותית שלו וכעת הבשל לתפקידים בכירים יותר, כמובן שאחת מהפקטורים הגדולים בקידום עובדים במקום העבודה זה יחסי אנוש, לכן אנחנו ממליצים לכם בחום ולא רק אצלנו אלא בכל משרה שבה תבחרו לחיים, יחסי אנוש ובין אישיים שיעניקו לכם עוד קצת מהויטמן P זה משהו שבהחלט עוזר כאשר מחליטים לעבור שלב במקום העבודה.

כללי